Nauczanie zdalne- Wróbelki, Zajączki i Sowy 15.06- 19.06.2020

Temat tygodnia „Witaj lato!”

Cele:

– rozwijanie mowy komunikatywnej, zwrócenie uwagi na stosowanie poprawnych form gramatyczne oraz wypowiadanie się całymi zdaniami,
– pogłębianie doświadczeń plastyczno- konstrukcyjnych, dziecko zna kolejność wykonywania pracy,
– doskonalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, głoski, określanie liczby sylab i głosek,
– zapoznanie z zasadami rozwiązywania krzyżówki,
– rozwijanie logicznego myślenia, utrwalanie liter,
– rozwijanie wrażliwości muzycznej,
– budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka,
– rozbudzanie chęci do podejmowanie prób związanych z przeprowadzaniem eksperymentów,
– rozwijanie małej motoryki, przygotowanie do nauki pisania,
– obserwowanie łączenia barw.

Dzień pierwszy „Lato, lato!”

Witajcie, dzieciaki! W najbliższą sobotę powitamy nową porę roku – lato. Na początek zapoznajcie się z piosenką „Lato, lato”, która w tym roku obchodzi swoje okrągłe 60 urodziny, zaśpiewajcie ją swoim rodzicom i dziadkom – na pewno będą ją znali.

https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

Nowa pora roku niesie ze sobą zmiany, obejrzyjcie ciekawy film o lecie, następnie odpowiedzcie na pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA


– Wymień pierwsze owoce pojawiające się latem?
– Wymień pierwsze warzywa pojawiające się latem?
– Podaj przykłady spędzania wolnego czasu podczas wakacji.
– Co należy pić latem w dużych ilościach?
– Jak należy się przygotować na wycieczkę do lasu?
– Jakie prace wykonują rolnicy na polu latem?
– Co się dzieje z Wieżą Eiffla latem i dlaczego?
– Jakie owoce dojrzewają pod koniec lata

Dzień drugi „Latawce”

Dzień dobry starszaki! Dobrze jest się od rana pogimnastykować, zachęcamy więc do wesołych ćwiczeń z utworem „Najpierw skłon”.

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Jeśli macie w domach kolorowe kartki, gładką, kolorową bibułę, rafię, klej, nożyczki i taśmę dwustronną  proponujemy na dzisiaj wykonanie latawca.

Z żółtej kartki wycinamy dwa jednakowe szablony latawca. Na jeden z nich naklejamy białą, gładką bibułę, a na nią kwadraciki wycięte również z gładkiej, ale kolorowej bibuły. Na to przyklejamy drugi szablon. Do górnej części latawca przyklejamy kawałek rafii tworząc pętle, a do dolnej również przyklejamy rafię – to ogon latawca. Do ogona doklejamy kokardki wycięte z kolorowego papieru. Gotowe!

Dzień trzeci „Letnie sylabki”

Witajcie Zajączki, Sowy  i Wróbelki!

Zaczynamy dziś od rozgrzewki sylabowej. Włączcie utwór „Lato, lato”. https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

Podczas trwania muzyki rytmicznie poruszajcie się po sali/pokoju. Na pauzę w muzyce, nauczyciel/rodzic wypowiada słowo związane z latem, wybrane dziecko zatrzymuje się, dzieli je na sylaby/głoski oraz podaje ich ilość.

Lubicie rozwiązywać krzyżówki? Mamy dla was krzyżówkę o tematyce letniej. Przerysujcie kratki na swoje kartki i z pomocą dorosłych rozwiążcie krzyżówkę wpisując odpowiedzi.

https://www.pinterest.ph/pin/838584393104061430/

Dzień czwarty „Lato Vivaldiego”

Dzień dobry dzieci, usiądźcie wygodnie i posłuchajcie fragmentów utworu „Cztery pory roku – lato” Antoniego Vivaldiego. Po wysłuchaniu zastanówcie się wspólnie z kolegami/rodzicami, jakie emocje, nastroje pojawiły się w utworze? Jakie skojarzenia wywołuje? Czy przywołuje jakieś obrazy, kolory? Czy utwór jest szybki, a może wolny? Do jakiej pory roku nawiązuje.

Spróbujcie narysować/namalować własny obraz (kredkami, farbą), który kojarzy wam się z nastrojem „Lata” Vivaldiego.
Połóżcie się, zamknijcie oczy, wysłuchajcie jeszcze raz utworu. Następnie wstańcie i zatańczcie, poruszajcie się w rytmie muzyki, namalujcie własnym ciałem obrazy, które kojarzą wam się z utworem.

https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

Dzień piąty „Kolory lata –  eksperyment”

Kochani! Dziś pobawimy się w mieszanie kolorów.

Mieszanie kolorów to nie tylko wspaniała zabawa dla was, ale także idealna propozycja spędzania czasu dla całej rodziny. No to do dzieła! 🙂

Do zabawy potrzebujemy: waciki kosmetyczne, trzy miseczki, pipetę lub pędzle, wodę, farby lub barwniki oraz kartkę papieru A4.

Ułóżcie na kartce kilka wacików obok siebie. Wodę barwimy farbą lub barwnikiem na trzy podstawowe kolory: czerwony, żółty i niebieski. Nabierzcie pipetą lub pędzlem zabarwioną wodę i nanoście ją na waciki. Obserwujcie jak łączą się kolory i jakie barwy powstają po zmieszaniu kolorów podstawowych. Po kilkunastu minutach zabawy powstają nam piękne kolorowe wzory. Nasączone kolorami waciki zostawcie do wyschnięcia. Po kilku godzinach możecie przykleić wzory na kartkę w dowolnej kompozycji.