Nauczanie zdalne- Wróbelki, Zajączki, Sowy 01.06-05.06.2020

Temat tygodnia „Dzień dziecka”

Cele:

  • umiejętność okazywania emocji,
  • kształtowanie postawy tolerancji,
  • kształtowanie sprawności manualnej, kreatywności i wyobraźni,
  • rozwój kompetencji matematycznych,
  • kształtowanie słuchu muzycznego,
  • poszerzenie wiedzy na temat praw i obowiązków dziecka,
  • korzystanie z instrukcji,
  • rozwój ruchowy, kształtowanie postawy.

Dzień pierwszy „Święto dzieci”

 Witajcie, dzieciaki! Dziś Wasze święto, dlatego życzymy Wam radości, zdrowia, miłości i wesołego słoneczka każdego dnia. Poćwiczcie przy wesołej piosence, a na pewno Wasze uśmiechy będą jeszcze szersze.

https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8

Usiądźcie naprzeciw kogoś z Waszej rodziny i pobawcie się w lustro – róbcie miny lub wykonujcie ruchy, a  osoba na przeciwko niech robi to samo. Teraz pobawcie się w porównywanie; sprawdźcie, co macie takie samo, a co Was różni. Narysujcie Wasz autoportret patrząc do lustra.

Dzień drugi: „Wszystkie dzieci nasze są”

  Dzień dobry, Dzieciaki. Na początek posłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Na pewno wiecie, że każdy z nas jest trochę inny. Niektórzy są wysocy, inni szczupli, ktoś może mieć jasne włosy, inny ciemne loki. Niektóre dzieci maja też niepełnosprawności. Na przykład są niewidzące. Zadanie dla Was – spróbujcie z zawiązanymi oczami zjeść posiłek widelcem albo łyżką. Nie jest łatwo, prawda? Są też dzieci, które nie słyszą i nie mówią, porozumiewają się gestami, czyli językiem migowym. Zobaczcie, jak to wygląda:

https://www.youtube.com/watch?v=756gu9EITZU

Dzieci różnią się też dlatego, że mieszkają w różnych miejscach świata, dlatego mają inne zwyczaje, zabawy, język i czasami wygląd. Ale każde dziecko na całym świecie chce być wesołe i szczęśliwe.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0&t=5s

Spróbujcie porozumiewać się przez jakiś czas w domu bez używania słowa mówionego, tylko na migi – to może być zabawne doświadczenie.

Dzień trzeci „Kim będę?”

Witajcie, Dzieci.

Zacznijmy dziś od zadania matematycznego. Zmierzcie, ile macie wzrostu. Następnie zmierzcie wzrost mamy lub taty, a może też rodzeństwa, babci. Na pewno zauważyliście, że dzieci są niższe od dorosłych.Teraz trochę gimnastyki. Ustawcie się  w szeregu od najniższej osoby do najwyższej, weźcie piłkę lub poduszkę, podawajcie ją sobie wysoko wysoko nad głową od pierwszej osoby w szeregu. Kiedy piłka lub poduszka znajdzie się w rękach ostatniej osoby – podawajcie ją z powrotem do pierwszej osoby, ale pochylając się tak, by piłka wędrowała między waszymi kostkami. Pomyślcie teraz, kim chcielibyście być, kiedy już dorośniecie. Zapytajcie rodziców, kim pragnęli zostać w przyszłości, kiedy byli w Waszym wieku? Może w Waszych planach na przyszłość pomoże wam piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=0hRkAKOu17o

Dzień trzeci: „Moje emocje”.

Dzień dobry, Przedszkolaki. Jak się dziś czujecie? Jesteście weseli? Mam nadzieję, że tak i że z radością zatańczycie z Kubusiem Puchatkiem.

https://www.youtube.com/watch?v=EnB8nZoaaKw

A może coś Was rozzłościło? Lub jesteście zmęczeni? Narysujcie na kartce 7 kółek. Na każdym z nich narysujcie buzię w innym nastroju:

  1. Radość
  2. Smutek
  3. Strach
  4. Złość
  5. Zmęczenie
  6. Duma
  7. Zawstydzenie

Spróbujcie podobne nastroje pokazać w lustrze. A teraz pomyślcie, co wywołuje w Was różne emocje. Dokończcie zdania:

Najbardziej lubię, gdy…

Czasami boję się…

Jestem smutny kiedy…

Wstydzę się, gdy…

Kiedy jest mi wesoło…

Jestem zły, kiedy…

Denerwuję się, gdy…

Dzień czwarty „Prawa  dziecka”

Witajcie, Dzieciaki.

Czy wiecie, że dzieci  mają swoje prawa? Mówi o nich piosenka, posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc&t=60s

Każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa – prawa dziecka. Najważniejszym dokumentem dotyczącym praw dziecka jest Konwencja o prawach dziecka uchwalona ponad trzydzieści lat temu przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Stworzono też międzynarodową organizację działającej na rzecz dzieci – UNICEF. Pamiętajcie jednak, że oprócz praw macie też obowiązki. Pomyślcie, jakie macie obowiązki w domu? Może takie jak w wierszu?

https://www.youtube.com/watch?v=obCuMxrvLpA&list=TLPQMzEwNTIwMjDbcUojufCx9A&index=7

Dzień piąty „Ulubione zabawy”

Dzień dobry, Przedszkolaki.

Na pewno lubicie zabawy i zabawki, prawda? Obejrzyjcie film o historii zabawek:

https://www.youtube.com/watch?v=e-Nz5eNQ1ps

Jakie są Wasze ulubione zabawki? Może to klocki? Lalka lub miś? Zapytajcie Waszych rodziców, jakimi zabawkami bawili się, kiedy byli dziećmi. A może spróbujecie zrobić samodzielnie misia? Będzie Wam potrzebny mały ręcznik i wstążeczka lub gumki recepturki. Popatrzcie:

https://www.youtube.com/watch?v=IjLOz87yIcQ