Nauczanie zdalne- Żabki i Wiewiórki 8.06- 12.06.20

WITAJCIE DZIECI!

WAKACJE JUŻ ZA CHWILĘ  DLATEGO W TYM TYGODNIU PRZENIESIEMY SIĘ W PODWODNĄ KRAINĘ, MIŁEJ ZABAWY, POWODZENIA.

08.06. – 12.06.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: „ PODWODNY ŚWIAT”

CELE:

  • Rozwijanie wyobraźni, fantazji.
  • Poszerzanie wiedzy na temat organizmów żyjących w wodzie.
  • Wdrażanie do działania zgodnie z instrukcją.
  • Rozwijanie sprawności manualnych.
  • Rozwijanie zdolności improwizacyjnych.
  • Rozwijanie wyobraźni słuchowej.

DZIEŃ DOBRY DZIECI, JUŻ PONIEDZIAŁEK! JESTEŚCIE GOTOWI – ZACZYNAMY.
DZIEŃ PIERWSZY

TEMAT: NAD MORZEM

Na pewno każdy z Was był nad morzem i ma wspaniałe wspomnienia. Porozmawiamy dziś właśnie o tych miłych chwilach.

  • Gimnastyka poranna przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

  • Rozmowa kierowana nt.: Co to jest „morze”?

Czy kiedyś byliście nad morzem?

Jakie jest morze?

Z czym kojarzy wam się morze?

Kto mieszka w morzu?

  • Wysłuchaj wiersza i pomyśl o czym szumią muszle, może masz w domu muszelki? Przyłóż muszle do ucha, a może coś usłyszysz…

Wiersz „O czym szumi muszla?” Jadwiga Korczakowska

Przyłóż muszlę do ucha, o czym szumi, posłuchaj:
O nieznanej wód dali, o statku mknącym po fali
O mewie, śnieżystym ptaku, o rybach z wodnej głębiny,
O wyspie z raf koralowych, o złotym bursztynie,
O jutrzence tęczowej, o słońcem złoconej plaży,
O sztormach i ostrym wietrze, o przygodach żeglarzy,
Przyłóż muszlę do ucha, o czym mówi, posłuchaj…

  • Zapraszamy Ciebie na film „Morskie zwierzęta”

https://www.youtube.com/watch?v=PiayEX0bqjo

  • „Szum morza” – teraz posłuchacie nagrania z szumem morza. Zamknij oczy i przez chwilkę wsłuchuj się w dźwięki. Po wyłączeniu nagrania, dzieci wypowiadają się na temat usłyszanego szumu.
  • „Skarby z morza” – rozmowa na temat pudełka z morskimi skarbami (muszelkami, kamyczkami, bursztynem). Dzieci odwołują się do własnych wspomnień z pobytu nad morzem.

DZIEŃ DRUGI

TEMAT: W KRÓLESTWIE ZŁOTEJ RYBKI

Każdy z nas ma skryte marzenia i na pewno każdy z Was chciałby mieć rybkę, która spełnia marzenia. Posłuchaj bajki, a przekonasz się czy życzenia rybaka spełniły się.

  • Poćwicz razem ze mną, zapraszam na poranną gimnastykę https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
  • Posłucha bajki pt.” Złota rybka” https://www.youtube.com/watch?v=rTG4fAYUtwc
  • Rozmowa kierowana na temat bajki..
  • Zabawa badawcza „Rybki” – dzieci z pomocą nauczyciela/rodzica  sprawdzają, które przedmioty toną w wodzie, a które nie. Próbują określić rodzaj materiału, z którego zrobione są rybki, przeliczają ile „rybek” zatonęło a ile pływa.
  • Zabawa zręcznościowa „Złów rybkę” – dzieci przy pomocy wędki próbują umieścić patyczek w butelce.
  • Zabawa ruchowa na świeżym powietrzu „Rybak i rybka” – dziecko „rybka” biega „rybak”, usiłuje ją złapać. Kto zostanie złapany w sieć musi się na chwilę zatrzymać.
  • Praca plastyczna „Królestwo Złotej Rybki” – Do wykonania pracy potrzebujecie: kolorowy papier, farby, kredki, nożyczki. Przy pomocy materiału plastycznego stwórzcie podwodny świat według swojego pomysłu.

DZIEŃ TRZECI

TEMAT: REKIN

  • Zabawa ruchowa „Rybki i rekin”

Personifikacja – dzieci zmieniają się w „rybki”.

Dzieci – „rybki” poruszają się po całej sali w różnych kierunkach, na sygnał (muzyka ilustrująca wpływanie rekina) muszą szybko odnaleźć swój domek w muszelce.

  • Zabawa integrująca „Morskie fale”. Dzieci tworzą dwuosobowe zespoły – jedno dziecko jest „falą”, a drugie stara się je naśladować. Potem następuje zmiana ról.
  • Zabawa ze sznurkami: Rekin oznajmia, że wypuści Złotą Rybkę, pod warunkiem, że dzieci wykonają określone zadania: położą sznurek przed sobą, położą sznurek za sobą, nad głową, przełożą sznurek pod nogą, odwzorują ze sznurka figurę przedstawioną na planszy. Po ułożeniu dzieci wodzą palcem po sznurku, nazywają znane figury.

Zabawa taneczna do piosenki Baby Shark Dance

  • https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
  • Praca plastyczna „Rekin”. Do wykonania pracy potrzebujesz szary papier, niebieską i czerwoną kartkę, ruchome oczy, klej i nożyczki. Wytnij koło, płetwy, dorysuj zęby i rekin jest już gotowy.

DZIEŃ CZWARTY

TEMAT: PIRACKIE ZABAWY

  • Zabawa dramowa wykorzystaniem, usiądź wygodnie i wykonuj polecenia Kapitana

-Dzielni i silni piraci/Dzieci pokazują swoje mięśnie/

-Wyruszyli na poszukiwanie Czekoladowej Wyspy. W rękach trzymali wiosła/wszyscy trzymają ręce do góry/

-Którymi wiosłowali raz w lewo/wiosłujemy z lewej/

-Raz w prawo/wiosłujemy z prawej/

-I tak na zmianę/wiosłujemy na zmianę/

-Aż nagle na niebie zebrały się ciemne chmury/pokazujemy palcem do góry/

-I na morzu zrobił się sztorm! Statek kołysał się na wszystkie strony!/dzieci się kołyszą/

-Zrobił się przechył na stronę lewą/wszyscy przewracają się na lewą stronę/

-Potem przechył na stronę prawą/wszyscy przewracają się na stronę prawą/

-A potem łódź kołysała się do przodu i do tyłu/pochylamy się do przodu i do tyłu/

-W dodatku zaczęły ich gonić rekiny, więc musieli przyśpieszyć z wiosłowaniem/udajemy, że wiosłujemy uciekając przed rekinami/

-Aż w końcu dotarli do Czekoladowej Wyspy!/oblizujemy się i masujemy po brzuchu/ 

-Gdzie tubylcy zdradzili im przepis na pyszną czekoladę!/zbieramy się w kole i rozpoczyna się taniec animacyjny do piosenki Chocolate  https://www.youtube.com/watch?v=bUdieEiS39U

  • Zabawa logopedyczna „Papierowe statki”- w zabawie wykorzystujemy wykonane wcześniej papierowe statki (najlepiej z kartki formatu a5). Dzieci kładą się na brzuchu przed twarzą mając swój statek, na znak zaczynają w niego dmuchać, tak aby przesunął się do przodu. Nie można pomagać sobie ręką. Wygrywa ta osoba, która wcześniej przekroczy wyznaczoną linię mety.
  • Przeciąganie liny–zabawa ruchowa. W tej zabawie musimy podzielić się na drużyny, na podłodze oddzielamy teren obu drużyn, a pośrodku liny przywiązujemy chustkę. Na start prowadzącego drużyny próbują przeciągnąć linę na swoje terytorium, zatem wygrywa ta drużyna, która przeciągnie część liny z chustką na swoją stronę.
  • Zabawa ruchowa „Piraci i okręty”- rozłóż na podłodze gazety – statki. Kiedy gra muzyka wszystkie dzieci poruszają się dookoła statków, a kiedy muzyka się zatrzymuje, każdy uczestnik zabawy musi wsiąść do wybranego statku. Co turę statków ubywa, a kto do statku wsiąść nie zdąży ten odpada.
  • Praca plastyczna ”Papuga pirata”- każdy pirat ma swoją papugę. Do wykonania tej pracy potrzebujesz: talerzyk papierowy, farby , pisaki, bibułę. Do dzieła!

MIŁEGO DNIA! WASZE PANIE!