Nauczanie zdalne – Żabki i Wiewiórki

25.05.2020r.- 29.05.2020 r.

Temat tygodnia : Rodzina

Dzień 1- Temat :   Nasza Rodzina

Cele:

♦ Zabawa integracyjna z rodziną

♦ Ćwiczenia poranne ,,Zróbmy to razem”

♦ Tworzenie swobodnej wypowiedzi – układanie krótkich zdań o rodzinie

♦ Kształcenie słuchu muzycznego

♦ Kształcenie sprawności manualnych

♦ Pobudzanie kreatywności i wyobraźni

♦ Wykonanie pracy plastycznej ,,Laurka dla mamy ‘’

♦ Budzenie radości z wspólnej zabawy

Witajcie drogie dzieci i zobaczcie co dla Was przygotowałyśmy na dzisiaj.

1.Zapraszamy do zabawy ruchowej !

https://youtu.be/I2WWpt_n9Is

2.Popatrzcie na obrazek przedstawiający Rodzinę, albo Wasze rodzinne zdjęcie i odpowiedzcie na poniższe pytania:

  • Co przedstawia ten obrazek?
  • Powiedzcie jak nazywają się członkowie  rodziny ?
  • Ile osób wchodzi w skład  rodziny?
  • Opiszcie wygląd każdego z nich.
  • Powiedzcie kto jest najstarszy, a kto najmłodszy?
  • Powiedzcie ile osób wchodzi w skład Waszej rodziny i przypomnijcie sobie ich imiona.
    3.A teraz obejrzyjcie Przygody Franklina:

https://youtu.be/VBpVcbRoP-Y

Pozdrawiamy wszystkich serdecznie Wasze Panie.

Źródła: youtube.com, przedszkolankowo.pl

 Dzień 2 – Temat : Moja Mama

1.Witajcie kochane dzieci !

Dziś mamy wyjątkowy dzień-  ,,Dzień Matki ’’

DROGA  MAMO!
Dziękuję za każdy spędzony wspólnie z Tobą dzień,
za pokazywanie mi świata, za uczenie bycia odważnym,
wolnym i otwartym na innych.
Kocham Cię za wszystko i na zawsze!

Wyjrzyjcie za okno, jaka piękna pogoda pewnie pójdziecie z rodzicami na spacer, ale mamy dla Was ciekawe zabawy!

2.Zaczynamy zabawę taneczną z mamą  i tatą!

https://youtu.be/I2WWpt_n9Is

  1. Zabawa z Rodzicami

Zabawa ilustrowana ruchem “Gotowanie i pieczenie w domu”.

Rodzic czyta tekst a zadaniem dziecka jest odtwarzać ruchy.

Lewą ręką trzymamy miskę z ciastem, a prawą ręką ucieramy ciasto. Otrzepujemy ręce z mąki.

Zaczynamy wybijamy jajka: (powtarzamy kilka razy)

-prawą ręką sięgamy za lewe ramię

–bierzemy jajko-rozbijamy je o ramię –mówimy „puk”

-wlewamy do miski –mówimy „chlup”

-wyrzucamy skorupki lewą ręką za prawe ramię –mówimy „siup”

Ugniatamy ciasto, wyrabiamy. Rozwałkowujemy ciasto przed sobą obiema rękoma.

Ozdabianie ciasta kremem

–składamy dłonie w piąstki, jedna na drugą, a palce rąk energicznie otwieramy. Posypujemy ciasto bakaliami. Częstujemy osoby siedzące po prawej i po lewej stronie. Możemy wykorzystać prawdziwe ciasto lub ciasteczka.

  1. Laurka  dla mamy z makaronu

Każda mama ma w kuchennej szafce makaron, prawda? Warto wykorzystać go, pokolorować farbami lub lakierami do paznokci i przyklejać mocnym klejem do kartek. Tak zrobiona laurka z makaronu kokardki wygląda bardzo imponująco. Nie musi to być kartka z makaronu kokardki – w sklepach są przecież też świderki, muszelki czy pióra.

ŻYCZYMY  MIŁEGO DNIA  DZIECI !

 Dzień 3 – Temat :  Dom

Relacje rodzinne to wzajemna troska i pomoc, wzmacnianie więzi rodzinnych to wspaniała okazja do podejmowania działań twórczych wspólnie. Zapraszamy do zabawy.

1.Wiersz „Dom” J. K. Węgrzyna – słuchanie wiersza. Rodzic czyta dziecku wiersz, następnie zadaje pytania do wiersza.

Dom to jest takie miejsce na ziemi o czym się możesz przekonać,

gdzie wiedzie każda z twoich ścieżek w matki szerokie ramiona.

Dom to spracowana dłoń ojca, którą ci kładzie na ramiona,

by ci powiedzieć „źle”, „dobrze”  kiedy cię chce przekonać.

To dni samotne gdy cię nie ma. Długie rodziców rozmowy.

To ich codzienna troska, abyś był mądry i zdrowy.

  1. Zabawa w skojarzenia ,,Dom to….”–wypowiedzi dzieci co ich zdaniem znaczy ,,dom”.
  2. ,,Pieczenie ciasta” zabawa ilustrowana ruchem przy dowolnej muzyce

Gotowanie i pieczenie w domu. Lewą ręką trzymamy miskę z ciastem, a prawą ręką ucieramy ciasto. Otrzepujemy ręce z mąki. Zaczynamy wybijać jajka: (powtarzamy kilka razy)-prawą ręką sięgamy za lewe ramię –bierzemy jajko-rozbijamy je o ramię –mówimy „puk”- wlewamy do miski –mówimy „chlup”

  1. Zabawa plastyczna – zadaniem dziecka jest narysować prace plastyczną pt., ,,Mój dom”

POZDRAWIAMY  SERDECZNIE- Wasze Panie.

Dzień 4- Temat : Zaczarowany list

1.Witamy was serdecznie dzisiaj mamy dla was list od Krasnala Poziomki. Wysłuchajcie go uważnie, a następnie pobawcie się z rodzicami w proponowane zabawy.

,,Jak Tomek pomagał mamusi” Autor: Bożena Forma

Tomek wracał z przedszkola do domu. Prawie wcale się nie odzywał. W przedszkolu pani rozmawiała z dziećmi o tym, co to znaczy być samodzielnym. Tomek potrafił pięknie złożyć swoją bluzę. Już w czasie wakacji ćwiczył to z mamusią. W przedszkolu zawsze odkładał zabawki na swoje miejsce. Ale czy tak naprawdę w domu zawsze wszystko robi sam?
-Od dzisiaj będzie inaczej -postanowił.
Kiedy tylko wszedł do domu równo ustawił swoje buty w przedpokoju. Poskładał ubrania, umył starannie ręce i usiadł do stołu. Podczas jedzenia wcale nie poplamił bluzy. Potem układał książki na swojej półce i pomagał mamusi w pieczeniu ciasta. Wieczorem, kiedy leżał w łóżku do pokoju weszła mamusia. Usiadła na brzegu łóżka i delikatnie pogłaskała go po głowie.-Bardzo mi dzisiaj pomogłeś. Nigdy nie myślałam, że tyle rzeczy potrafisz zrobić sam. Myślę, że zawsze mogę na ciebie liczyć. Tomkowi zrobiło się bardzo miło.
-Kocham cię mamusiu. Naprawdę będę się starał.

2.Zabawa plastyczna  – ozdabianie kredkami świecowymi ,,Pomocnej dłoni”, która ma przypominać, o konieczności pomagania rodzicom w drobnych pracach w domu.

3.Zabawa z pokazywaniem ,,Wianek dla mamy”. Dziecko pokazuje ruchem słowa opowiadania

Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty,- dziecko unosi dłonie od podłogi w górę,

pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki. – dziecko  unosi dłonie do nosa, robi wdech nosem,   

Dzieci przyszły na łąkę – dziecko  maszeruje po pokoju,

i nazrywały kwiatów – dziecko  wykonuje ruch zrywania kwiatów,

z których uplotły wianek dla mamy. – dziecko robi młynek przedramionami przed sobą,

Zaniosły mamie niespodziankę, – dziecko  maszeruj w miejscu, łączy dłonie na wysokości  piersi,

a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła. – dziecko splatają ręce na wysokości ramion.

4.Zabawa logopedyczna “Mów tak jak ja”

Dorosły wydaje różne dźwięki, z różnym natężeniem i różną intonacją (np. la -la- la–mi-la), a dziecko powtarza je w ten sam sposób.

5.Zabawa ruchowo- naśladowcza “Jesteśmy dla siebie mili”

Nagranie znanej dzieciom piosenki, odtwarzacz CD.

Prezentujemy ukłon i pytamy, czy jest to miły sposób powitania. Pokazujemy także przybicie piątki, podanie ręki itp. i pytamy, czy dziecku kojarzy się to w miły sposób. Następnie włączamy nagranie znanej dzieciom piosenki – wówczas dziecko spacerują swobodnie po domu. Na przerwę w muzyce wita się z pozostały­mi domownikami w dowolnie wybrany, miły sposób.

Pozdrawiamy serdecznie – Wasze Panie.

Dzień  5- Temat :  Rodzina

Witamy  Was w piątek. Dzisiaj mamy kolejny list od krasnala Poziomki, uważnie posłuchajcie i do zabawy z krasnalem wyruszajcie.

Drogie dzieci!
Znam wasze mamusie. Bardzo je lubię. Martwi mnie jednak ich ciężka praca. Chętnie bym im pomógł, ale jestem już stary i słaby. Wy natomiast możecie wykonać pewne prace w domu, aby waszym mamusiom było lżej. Proponuję, abyście pomogli dzisiaj mamusiom w obowiązkach domowych. Liczę na was dzieciaki. Krasnal Poziomka.

WIERSZ „MAMA” – J. Suchaczewska
– Mamo, zapnij mi guziki!
– Mamo, wciągnij mi buciki!
– Mamo, zawiąż sznurowadło!
– Mamo, podnieś, bo coś spadło!
– Mamo, przynieś mi łyżeczkę!
– Mamo, popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy, wieczór, rano,
Ciągle tylko – Pomóż mamo!
– Znasz takiego?
– Bo ja znam.

2.Zagadki dźwiękowe „Co słychać w domu?” ̶ dziecko rozpoznaje odgłosy różnych czynności wykonywanych w domu (odkurzanie, zmywanie, pralka itp.).

3.Teatrzyk paluszkowy „ Rodzina” z wykorzystanie palców ręki .
Ten pierwszy – to dziadziuś,
a obok – babunia.
Największy – to tatuś,
a przy nim – mamunia.
A to jest – córeczka mała!
Tra,la,la,la, la, la.
A to – moja rączka cała!
Tra,la,la,la, la, la.

4.Rozmowa na temat teatrzyku .
Po wysłuchaniu teatrzyku rodzic prosi dziecko, aby spróbowało wymienić osoby wchodzące w skład rodziny.
Dziecko przelicza członków rodziny występujących w wierszu przy użyciu palców własnej dłoni lub patyczków drewnianych (liczenie w zakresie dostępnym dziecku).

5.Zabawa plastyczna “Portret mojej rodziny w ramce” – rysunek kredką ołówkową lub pastelą. Ozdabiamy ramkę najpiękniejszymi wzorami. Rysujemy na kartce z bloku rysunkowego z uprzednio przygotowanym szkicem. Można samodzielnie zrobić ramkę.

POZDRAWIAMY  SERDECZNIE  I  ŻYCZYMY  MIŁEGO  WEEKENDU !